konvokesyen UiTM kali ke-71

Konvokesyen UiTM kali ke-71 membuka tirainya pada 15 Oktober 2009 yang lalu..
SPB YDP Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin selaku Canselor UiTM berkenan berangkat menyempurnakan istiadat pembukaan konvokesyen pada kali ini..

saya rasa bertuah kerana suasana konvo dpt dirasai kerana fakulti saya berdekatan dengan Dewan Sri Budiman dan dataran Menara SAAS yang menjadi tumpuan para graduan dan ibubapa yg mnghadiri istiadat konvokesyen. sepanjang tiga tahun sy berada di UiTM, inilah kali pertama istiadat konvo UiTM diadakan pada masa semua mahasiswa masih berada dalam semester, iaitu dalam waktu sesi pembelajaran. jika konvo sebelumnya diadakan pada cuti semester, konvo pada kali ini memberi peluang kepada mahasiswa yg ada utk melihat sndiri betapa seronoknya graduan yg menerima skrol diploma, sarjana muda, sarjana mahupun kedoktoran. betapa gembiranya semua ahli keluarga yg hadir melihat kejayaan yg dicapai oleh graduan tersebut. ada jgk ibubapa yg menitiskan airmata melihat kejayaan anak masing2.
melalui gmbaran ini, dpt sy simpulkan betapa seakan2 pengorbanan yg di curahkan selama ini berbaloi dengan segenggam pengiktirafan yg digenggam ...

hari konvo tidak pernah putus dengan suasana family yg hadir yg terdiri drpd atuk, nenek, pakcik, makcik, kakak, abg, kakak ipar, abg ipar..mcm2 lagi..dan kalau boleh sebolehnya nak bawa semua org utk menunjukkan betapa bertuahnya mereka pada hari itu...namun, kita mesti faham, kita tidak boleh menyekat perasaan gembira mereka ini..biarlah..

dalam pada itu, saya juga berasa tak sabar utk bawa mak abah saya menyaksikan konvokeysen saya nanti..insyaAllah.. kalau tiada aral, konvokesyen kali ke-73 bakal menyaksikan saya menaiki pentas utk menerima skrol ijazah sarjana muda..insyaAllah..doakan saya! dan konvokesyen ke -72 (sesi sebelumnya) pula akan menyaksikan abg saya akan menerima skroll sarjana muda juga.. nampaknya, di dua majlis konvokesyen UiTM akan datang mak abah akan datang utk lihat kami berdua naik pentas..insyaAllah..

kesimpulannya, saya berasa bersemangat bila lihat senior2 bergraduasi.. seakan2 membakar semngat saya utk berusaha dengan lebih gigih lagi utk beroleh kejyaan.. dan saya pon berharap rakan2 yg lain dpt mngmbil iktibar drpd peristiwa ini memandangkan peperiksaan akhir semester akan tiba minggu hadapan..semoga dengan hikmah majlis konvo kali ini diadakan dapat menjadi pendorong kepada kita utk berusaha lebih gigih menuju ke destinasi puncak kejayaan..

TAHNIAH dan syabas semua para graduan...

p/s: tak lupa juga Tahniah buat Kak Mimi (Cik Asmiza Supar) our beloved executive officer (HEP) yg berjaya menggenggam segulung masters di hari pertama sidang konvokesyen 15 Oktober yg lalu..tahniah juga kpd ex-roomate ku, Nik Muammar Bahari, yg menerima Anugerah Pelajaran Tuanku Canselor, satu pengiktirafan tertinggi konvokesyen UiTM. tahniah buat beliau..(bile la nak blanja ak ye nik??!!)..and finally, buat semua seniors yg grad, tahniah juga diucapkan..!!

4 ulasan:

Nik Muammar said...

aaah. ko jer yang xder kat bilik blok bile aku nak blanje korang. hah...

shafirulsaidin said...

heheh..ala..ko da blk ke..??
x sempat gak ko nak blnje..

Kak Mimi said...

Ainal dearie..

Thanks for the congratulation notes. Akak really appreciate it very much!! On fine day nanti akak belanja ko.. kita gi minum Alpokat yah.... tapi tunggu tak bz.... Well, byk sgt xtvt & perancangan tuk next sem ni..

Nik Muammar said...

Ainal. Im in newspapers again-UTUSAN/Berita harian n NST newspaper on 29th november 2009 (today) have a check. regards Nik.

Post a Comment

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 cerita hati aku |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.